Top 5 populiariausių „marketplace“ platformų Lenkijoje 2024 metais

12.11.2024
Lenkijos e. komercijos rinka sparčiai plečiasi, o „marketplace“ platformos joje vaidina itin svarbų vaidmenį. Šios platformos tapo centrine vieta, kur milijonai vartotojų gali palyginti produktus, kainas ir atsiliepimus, taip lengviau pasirinkdami geriausias pirkimo galimybes. 2024 m. Lenkijos e. komercijos rinka pasiekė naują brandos lygį, pritraukdama tiek vietinius, tiek tarptautinius žaidėjus, kurie diegia naujoviškus sprendimus ir siūlo platų prekių asortimentą.

Šiame įraše apžvelgsime penkias populiariausias „marketplace“ platformas, kurios išsiskiria Lenkijos rinkoje. Analizuodami jų populiarumą, funkcionalumą ir vartotojų atsiliepimus, sieksime suprasti, kodėl jos pelnė vartotojų pasitikėjimą ir kaip prisideda prie ateities prekybos internetu. Taip pat aptarsime, kokią naudą jos teikia pirkėjams ir pardavėjams bei kaip atitinka besikeičiančius rinkos poreikius. Kviečiame skaityti toliau, norėdami sužinoti daugiau apie šias lyderiaujančias platformas ir jų vaidmenį formuojant Lenkijos e. komerciją.

„Marketplace“ platformų dominavimas Lenkijoje

Ataskaita „E. komercija Lenkijoje 2023“ aiškiai rodo, kad lenkai pirmenybę teikia apsipirkimui „marketplace“ platformose, o ne tradicinėse internetinėse parduotuvėse. Tyrime net 86% respondentų spontaniškai nurodė tokias platformas kaip „Allegro“ ar „OLX“. „Marketplace“ platformos siūlo ne tik platų produktų asortimentą, bet ir patogias pristatymo galimybes bei konkurencingas kainas, kas daro jas patrauklesnėmis vartotojams.

Pagal ataskaitą, net 75% lenkų interneto vartotojų teigia reguliariai apsiperkantys internetu, o dauguma jų renkasi būtent „marketplace“ platformas. Pavyzdžiui, „Allegro“ – Lenkijos rinkos lyderė – yra žinoma 86% respondentų. Kita populiari platforma, „OLX“, spontaniškai įvardijama 39% apklaustųjų.

Lankytojus traukia įvairių pasiūlymų gausa ir patogumas, kuris atsiranda lyginant prekių pasiūlymus „marketplace“ platformose, todėl jos tampa vis populiaresnės. Be to, šios platformos siūlo pažangias funkcijas, tokias kaip platus pristatymo galimybių pasirinkimas, vertinimo ir atsiliepimų sistemos bei įvairios akcijos, kurios pritraukia klientus. Vartotojai taip pat pabrėžia aukštą klientų aptarnavimo kokybę ir didesnį pasitikėjimą didelėmis, gerai žinomomis platformomis.

Visi šie veiksniai lemia „marketplace“ platformų dominavimą prieš tradicines internetines parduotuves, kurios dažnai negali pasiūlyti tokio plataus prekių ir paslaugų pasirinkimo. Šie privalumai užtikrina, kad „marketplace“ platformos pirmauja Lenkijos e. komercijoje, pritraukdamos vis daugiau lojalių klientų.

Daugiau apie Lenkijos e. komerciją galite sužinoti šiame įraše: parduoklenkijoje.lt/e-prekybos-krastovaizdis-lenkijoje

Allegro – populiariausia Lenkijos „marketplace“ platforma

„Allegro“ yra neabejotinas Lenkijos e. komercijos milžinas, dominuojantis rinkoje daugiau nei du dešimtmečius. Įkurta 1999 metais, platforma pradėjo veiklą kaip aukcionų svetainė, tačiau laikui bėgant tapo išsami „marketplace“ platforma, kurioje galima rasti beveik viską – nuo elektronikos iki drabužių, taip pat prekių namams ir sodui.

Vienas pagrindinių „Allegro“ pranašumų yra siūlomų funkcijų įvairovė. Be tradicinių aukcionų, vartotojai gali pasinaudoti tiesioginio pirkimo galimybe, pasirinkti įvairius pristatymo būdus (įskaitant populiarius InPost paštomatus) ir dalyvauti lojalumo programose, tokiomis kaip „Allegro Smart!“, kuri siūlo nemokamą pristatymą prenumeratoriams. Be to, platforma leidžia atlikti mokėjimus dalimis ir turi pažangią vertinimo sistemą, padedančią pasirinkti patikimus pardavėjus.

„Allegro“ populiarumas yra neginčijamas – net 86% respondentų ataskaitoje „E. komercija Lenkijoje 2023“ spontaniškai nurodo šią platformą, iš kurių 73% ją mini pirmiausiai. Tai rodo, kaip giliai „Allegro“ įsitvirtinusi Lenkijos vartotojų sąmonėje.
Vartotojai vertina „Allegro“ dėl plataus prekių asortimento, konkurencingų kainų ir dažnų akcijų. Patogios pristatymo galimybės ir patikima pardavėjų vertinimo sistema dar labiau sustiprina teigiamą apsipirkimo patirtį. Tačiau, kaip ir kiekviena platforma, „Allegro“ turi ir trūkumų: kai kurie vartotojai skundžiasi dėl ilgų pristatymo laikų ir produktų kokybės problemų iš mažiau žinomų pardavėjų. Nepaisant to, „Allegro Smart!“, pirkėjų apsaugos sistema ir nuolatinės inovacijos užtikrina aukštą klientų pasitenkinimą.

„Allegro“ yra platforma, kuri ne tik prisitaiko prie besikeičiančių rinkos poreikių, bet dažnai juos ir aplenkia, todėl tapo internetu apsipirkimo sinonimu Lenkijoje.

OLX – pirkėjams, vertinantiems tiesioginį kontaktą su pardavėju

„OLX“ yra populiari skelbimų platforma, padedanti lenkams pirkti ir parduoti įvairius daiktus daugelį metų. Įkurta 2006 m., „OLX“ greitai išpopuliarėjo dėl savo paprastumo ir intuityvumo. Tai vieta, kur galima rasti viską – nuo naudotų baldų iki elektronikos ar darbo pasiūlymų.

„OLX“ populiarumas yra neginčijamas. Pagal ataskaitą „E. komercija Lenkijoje 2023“, net 39% respondentų spontaniškai mini šią platformą kaip vieną iš pagrindinių apsipirkimo internetu vietų. Kasdien „OLX“ atsiranda tūkstančiai naujų skelbimų, o tai liudija apie didelį vartotojų aktyvumą.

Vartotojai giria „OLX“ dėl paprasto skelbimų talpinimo, plataus potencialių pirkėjų pasirinkimo ir galimybės derėtis dėl kainos. Platforma užtikrina greitą ryšį tarp pirkėjų ir pardavėjų, o tai žymiai palengvina sandorius. Be to, „OLX“ siūlo įvairias skelbimų kategorijas, kas daro ją labai universalią.

Tačiau „OLX“ susiduria ir su tam tikrais iššūkiais. Dažniausiai minimi sukčiavimo ir nesąžiningų pardavėjų atvejai, su kuriais vartotojai kartais gali susidurti. Nors platforma stengiasi įvesti prevencines priemones, vartotojai turi būti budrūs ir atsargūs. Taip pat kai kurie skundžiasi dėl prekių kokybės, kuri ne visada atitinka skelbimuose pateiktus aprašymus.

Nepaisant šių iššūkių, „OLX“ išlieka vienu svarbiausių žaidėjų Lenkijos e. komercijos rinkoje, pritraukdamas milijonus vartotojų savo paprastumu, efektyvumu ir plačiu pasiūlymų spektru. Tai vieta, kur kiekvienas gali rasti ką nors sau, nepriklausomai nuo poreikių ar biudžeto.

Kuo OLX skiriasi nuo Allegro?

„OLX“ yra daugiausia skelbimų platforma, kurioje sandoriai dažniausiai vyksta vietoje. Pardavėjai ir pirkėjai dažnai susitinka asmeniškai. Priešingai, „Allegro“ yra klasikinė „marketplace“ platforma, kurioje sandoriai vyksta internetu, o produktai pristatomi per įvairius pristatymo būdus, įskaitant populiarius paslaugų tiekėjus. „Allegro“ siūlo labiau organizuotą pardavimo struktūrą, kuri apima ne tik tradicinius pardavimus, bet ir aukcionus bei lojalumo programas. Šie skirtumai lemia, kad vartotojai pasirenka platformą atsižvelgdami į savo poreikius: „OLX“ tinka tiems, kurie ieško paprastumo ir galimybės bendrauti tiesiogiai, o „Allegro“ teikia patogumą ir platesnį prekių pasirinkimą internetu.

Zalando – drabužiai, avalynė ir aksesuarai ranka pasiekiami

„Zalando“, įkurta 2008 m. Vokietijoje, greitai tapo vienu iš svarbiausių žaidėjų Europos e. komercijos rinkoje, įskaitant Lenkiją. Platforma specializuojasi drabužių, avalynės ir aksesuarų prekyboje, siūlydama platų prekių ženklų ir produktų pasirinkimą. „Zalando“ išsiskiria patrauklia grąžinimo politika ir nemokamu pristatymu, kas pritraukia daug klientų.

„Zalando“ yra labai populiari tarp Lenkijos vartotojų. Pagal ataskaitą „E. komercija Lenkijoje 2023“ šią platformą spontaniškai mini 15% respondentų kaip vieną iš pagrindinių apsipirkimo internetu vietų. Drabužių ir avalynės kategorija „Zalando“ yra ypač mėgstama, kas pabrėžia jos stiprią poziciją mados rinkoje.

Klientai vertina „Zalando“ dėl plataus prekių asortimento, aukštos klientų aptarnavimo kokybės bei patogių pristatymo ir grąžinimo galimybių. Platforma taip pat leidžia lengvai palyginti produktus ir naudotis patraukliomis akcijomis.

Tačiau „Zalando“ taip pat susiduria su iššūkiais. Kai kurie vartotojai skundžiasi dėl ilgų pristatymo laikų ir tam tikrų produktų trūkumo. Nepaisant to, platformos privalumai gerokai viršija jos trūkumus, todėl „Zalando“ išlieka mėgstama vieta apsipirkimui internetu daugeliui lenkų.

Kuo Zalando išsiskiria?

Skirtingai nei „Allegro“ ar „OLX“, „Zalando“ yra visų pirma internetinė parduotuvė, orientuota į madą, o ne skelbimų ar aukcionų platforma. „Zalando“ siūlo kruopščiai atrinktą drabužių, avalynės ir aksesuarų asortimentą, kas pritraukia klientus, ieškančius aukštos kokybės prekių ir naujausių tendencijų. Platforma skiria daug dėmesio klientų patirčiai, siūlydama lengvą apsipirkimo procesą ir plačias grąžinimo galimybes.
Kalbant apie pardavimo galimybes, „Zalando“ jos yra labiau ribotos nei „Allegro“ ar „OLX“. Ne kiekvienas gali tapti pardavėju „Zalando“; platforma daugiausia bendradarbiauja su oficialiais prekių ženklais ir patikrintais tiekėjais, kas užtikrina aukštą siūlomų produktų kokybę.

Amazon – pasaulinis „marketplace“ gigantas, užkariaujantis naują rinką

„Amazon“, e. komercijos milžinas, oficialiai įžengė į Lenkijos rinką 2021 metų kovą. Platforma, žinoma dėl plataus asortimento, konkurencingų kainų ir pažangios logistikos, greitai pelnė pripažinimą visame pasaulyje. Lenkijoje „Amazon“ siūlo panašias funkcijas, įskaitant „Prime“ programą su nemokamu pristatymu ir prieiga prie srautinio turinio, taip pat platų produktų pasirinkimą – nuo elektronikos iki drabužių ir knygų.

„Amazon“ populiarumas Lenkijoje auga, nors jo pozicija vis dar silpnesnė nei vietinio „Allegro“. Platformą spontaniškai mini 20% respondentų. Populiariausios prekių kategorijos „Amazon“ yra elektronika, knygos ir namų apyvokos reikmenys.

Iš Lenkijos vartotojų perspektyvos „Amazon“ išsiskiria greitu pristatymo laiku, plačiu prekių pasirinkimu ir patikima klientų aptarnavimo sistema. Tačiau kai kurie vartotojai skundžiasi didesnėmis pristatymo kainomis ir vietinių mokėjimo būdų trūkumu. Be to, kai kurie produktai „Amazon“ kainuoja daugiau nei vietinėse platformose.

Kuo Amazon skiriasi nuo Allegro?

Palyginus su „Allegro“, „Amazon“ yra labiau globalus, siūlantis prieigą prie plataus prekių asortimento iš viso pasaulio. „Allegro“, tuo tarpu, labiau orientuojasi į vietinę rinką, siūlydamas produktus iš Lenkijos pardavėjų bei geriau pritaikytas pristatymo ir mokėjimo galimybes. Tai lemia, kad „Amazon“, nepaisant savo pasaulinių pranašumų, yra mažiau populiarus Lenkijoje, kur vietinių vartotojų poreikiai geriau tenkinami vietinių e. komercijos platformų.

AliExpress – žemos kainos ir platus asortimentas tiesiai iš Kinijos

„AliExpress“, Kinijos milžino „Alibaba Group“ dalis, debiutavo Lenkijos rinkoje 2010 m. ir greitai išpopuliarėjo dėl žemų kainų bei plataus prekių asortimento. Platforma specializuojasi pigesnių prekių pardavime tiesiai iš Kinijos gamintojų, apimdama tokias kategorijas kaip elektronika, drabužiai ar namų apyvokos prekės.

„AliExpress“ yra populiari Lenkijoje, ypač tarp žmonių, ieškančių gerų kainų ir unikalių produktų. Platformą spontaniškai mini 15% respondentų. Dažniausiai pasirenkamos produktų kategorijos – elektronika, telefono priedai, drabužiai ir namų aksesuarai.

Lenkijos vartotojai vertina „AliExpress“ dėl žemų kainų ir plataus pasirinkimo. Daugelis vartotojų naudoja platformą norėdami įsigyti produktus, kuriuos sunku rasti arba kurie yra brangesni vietinėje rinkoje. Tačiau vartotojai dažnai skundžiasi dėl ilgo pristatymo laiko, kuris kartais siekia net kelias savaites, bei dėl rizikos, kad produktų kokybė gali neatitikti aprašymų. Papildomas iššūkis – nėra lenkakalbio klientų aptarnavimo ir vietinių mokėjimo galimybių.

Palyginus su „Allegro“, „AliExpress“ išsiskiria globaliu pasiekiamumu ir tiesiogine prieiga prie Kinijos gamintojų, kas leidžia žymiai sumažinti kainas. Tačiau kokybės standartų skirtumai ir ilgas pristatymo laikas daro „AliExpress“ mažiau patogią vartotojams, kurie vertina greitą užsakymų įvykdymą ir vietinę paramą. Nepaisant to, platforma išlieka populiariu pasirinkimu tarp Lenkijos vartotojų, ieškančių pigesnių alternatyvų ir unikalių produktų.

Apibendrinimas

Lenkijos e. komercijos rinka sparčiai vystosi, o „marketplace“ platformos yra pagrindinis šio pokyčio elementas. Artimiausiais metais prognozuojamas tolesnis jų svarbos augimas. Didėjantis vartotojų skaičius ir konkurencija skatins inovacijas ir tobulėjimą.
Pagrindinės tendencijos yra pasiūlymų personalizacija ir vartotojo patirties gerinimas, greitesnis pristatymas ir lankstesnės mokėjimo galimybės. Technologinės naujovės, tokios kaip dirbtinis intelektas, leis geriau pritaikyti produktus prie klientų poreikių.
„Marketplace“ platformos ir toliau dominuos, siūlydamos patogumą, platų pasirinkimą ir saugias transakcijas. Tikimasi tolesnės rinkos konsolidacijos, kur didžiausios platformos investuos į technologijas ir logistiką. Internetiniai pirkimai taps dar labiau pritaikyti vartotojų poreikiams, stiprinant e. komercijos poziciją Lenkijoje.