Šiame straipsnyje išsamiau panagrinėsime, kodėl lenkai taip mėgsta apsipirkti internetu ir kaip „Allegro“ daro įtaką jų pirkimo pasirinkimams.
Elektroninės prekybos situacija Lenkijoje
Elektroninės prekybos rinka Lenkijoje sparčiai auga, kasmet įgaudama vis didesnę vertę ir svarbą. Prognozuojama, kad iki 2027 metų jos vertė pasieks 187 milijardus zlotų, tai yra daugiau nei 94 milijardais zlotų daugiau nei 2021 metais[1]. Daugiau nei pusė šio augimo bus siejama su trimis pagrindinėmis kategorijomis: mada (21 milijardas zlotų), elektronika (19 milijardų zlotų) ir sveikatos bei grožio produktais (11 milijardų zlotų) [2].
Pagrindinis elektroninės prekybos plėtros veiksnys yra gerai išvystyta logistikos infrastruktūra. Investicijos į modernius logistikos centrus ir platinimo tinklus ženkliai pagerina apsipirkimo procesus, leidžiančius greitai ir efektyviai pristatyti užsakytas prekes. Šios infrastruktūros plėtra suteikia galimybę efektyviau valdyti tiekimo grandinę, o tai yra būtina, sparčiai augant paklausai apsipirkti internetu.
Apsipirkimas internetu suteikia vartotojams daugybę privalumų. Visų pirma, tai yra patogumas – galimybė apsipirkti neišeinant iš namų ir bet kuriuo paros metu. Laiko taupymas yra dar vienas svarbus aspektas, traukiantis klientus prie elektroninės prekybos. Skirtingai nei tradicinis apsipirkimas, internetinis apsipirkimas leidžia greitai palyginti pasiūlymus ir rasti geriausias kainas, o tai svarbu daugeliui vartotojų. Be to, platus internetu prieinamų produktų asortimentas suteikia galimybę įsigyti net ir specifinių prekių, kurių sunku rasti fizinėse parduotuvėse.
Visi šie veiksniai prisideda prie sparčiai populiarėjančios elektroninės prekybos Lenkijoje, keičiančios šiuolaikinius pirkimo įpročius ir formuojančios naujus apsipirkimo būdus. Artimiausiais metais tikimasi, kad didžiųjų prekybos platformų, tokių kaip „Allegro“ ar „Amazon“, reikšmė dar labiau išaugs, o „marketplace“ modelis vis labiau dominuos tradicinių internetinių parduotuvių atžvilgiu [2].
Kodėl lenkai vis dažniau perka internetu?
Lenkai vis dažniau renkasi apsipirkimą internetu dėl kelių pagrindinių vartotojų poreikių. Visų pirma, tai yra patogumas ir galimybė įsigyti prekes visą parą. Apsipirkimas internetu leidžia pirkti iš bet kurios vietos ir bet kuriuo metu, o tai yra itin svarbu intensyviai gyvenantiems žmonėms.
COVID-19 pandemija žymiai padidino apsipirkimo internetu mastą. Dėl karantinų ir apribojimų tradicinių parduotuvių veiklai daugelis žmonių pradėjo apsipirkti internetu. Elektroninė prekyba tapo saugiu ir patogiu būdu įsigyti reikalingas prekes neišeinant iš namų. Ši tendencija išliko net ir sušvelninus apribojimus, nes vartotojai įvertino apsipirkimo internetu privalumus.
Pasitikėjimas Lenkijos „marketplace“ platformomis yra dar vienas svarbus veiksnys, didinantis apsipirkimo internetu populiarumą. Lenkai noriai naudojasi gerai žinomomis ir patikrintomis platformomis, tokiomis kaip „Allegro“, kurios siūlo daug privalumų, tokių kaip platus prekių asortimentas, konkurencingos kainos bei greiti ir saugūs mokėjimo metodai. Lojalumo programos, tokios kaip „Allegro Smart!“, taip pat pritraukia klientus, siūlydamos nemokamą pristatymą ir kitas naudas.
„Allegro“ kaip Lenkijos elektroninės prekybos lyderė
„Allegro“, įkurta 1999 m., yra viena iš elektroninės prekybos pradininkių Lenkijoje ir šiuo metu populiariausia pirkimo platforma šalyje. Nuo pat veiklos pradžios bendrovė dinamiškai augo, užsitikrindama vis didesnį vartotojų pasitikėjimą. Šiuo metu „Allegro“ turi daugiau nei 20 milijonų registruotų naudotojų, kas sudaro reikšmingą dalį Lenkijos interneto rinkos.
„Allegro“ siūlo platų produktų asortimentą – nuo elektronikos ir mados iki maisto prekių bei namų apyvokos reikmenų. Platforma išsiskiria ne tik gausiu asortimentu, bet ir daugybe privalumų vartotojams. Programa „Allegro Smart!“ yra vienas iš didžiausių privalumų – už fiksuotą mokestį vartotojai gali naudotis nemokamu pristatymu ir grąžinimais, o tai ženkliai padidina apsipirkimo patogumą. Palanki grąžinimo politika dar labiau stiprina vartotojų pasitikėjimą platforma.
„Allegro“ nuolat diegia naujoves, siekdama patenkinti augančius klientų lūkesčius. „Allegro One Fulfillment“ paslaugos, apimančios prekių sandėliavimą, pakavimą ir siuntimą, ženkliai pagerina logistikos procesus. Be to, „Allegro“ plečia savo veiklą tarptautinėse rinkose, suteikdama Lenkijos pardavėjams galimybę pasiekti klientus užsienyje. Tai leidžia Lenkijos pardavėjams konkuruoti lygiomis sąlygomis su vietos žaidėjais užsienio rinkose, siūlant greitą ir patikimą pristatymą.
Kaip „Allegro“ veikia lenkų meilę apsipirkimui internetu?
„Allegro“ turi didžiulę įtaką internetinių pirkimų populiarumui Lenkijoje, reikšmingai prisidėdama prie elektroninės prekybos augimo šalyje. Jos svarbą kasdieniuose lenkų vartotojų pasirinkimuose galima pastebėti keliose pagrindinėse srityse:
- Populiarumas tarp Lenkijos vartotojų: „Allegro“ yra dažniausiai lankoma pirkimų svetainė Lenkijoje, pritraukianti milijonus aktyvių naudotojų kas mėnesį, todėl ji tampa dominuojančia elektroninės prekybos platforma šalyje.
- Platus prekių asortimentas: Platforma siūlo itin gausų produktų asortimentą, nuo elektronikos ir mados iki maisto prekių ir kasdienio naudojimo daiktų, todėl ji yra pirmasis pasirinkimas daugeliui vartotojų, ieškančių patogaus apsipirkimo internetu.
- Akcijos, nuolaidos ir lojalumo programos: „Allegro“ pritraukia klientus patraukliomis kainų pasiūlymais, akcijomis bei lojalumo programomis, tokiomis kaip „Allegro Smart!“, kuri siūlo nemokamą pristatymą ir grąžinimus, didinant pirkimų patrauklumą platformoje.
- Vietinio palaikymo ir klientų aptarnavimo svarba: „Allegro“ užtikrina aukštą klientų aptarnavimo kokybę, o tai skatina pasitikėjimą ir naudotojų lojalumą. Efektyvus užsakymų vykdymas, greitas problemų sprendimas bei galimybė lengvai grąžinti prekes yra veiksniai, dėl kurių vartotojai mielai grįžta pirkti į „Allegro“.
„Allegro“ svarba Lenkijos elektroninės prekybos ateityje
Lenkai vis dažniau renkasi apsipirkimą internetu, vertindami patogumą, laiko taupymą ir platų produktų pasirinkimą. Dinamišką elektroninės prekybos augimą Lenkijoje skatina gerai išvystyta logistikos infrastruktūra bei didėjantis pasitikėjimas platformomis, tokiomis kaip „Allegro“. Būdama rinkos lyderė, „Allegro“ atlieka pagrindinį vaidmenį populiarinant apsipirkimą internetu, nes išsiskiria stipriu prekių ženklu, plačiu prekių asortimentu, patraukliomis akcijomis ir aukštos kokybės klientų aptarnavimu.
Ateityje Lenkijos elektroninės prekybos rinka ir toliau augs, o „Allegro“, diegdama naujoves ir plėsdamasi į tarptautines rinkas, išlaikys dominuojantį vaidmenį, formuodama lenkų apsipirkimo įpročius bei keldama paslaugų standartus šioje srityje. Pasinaudojus galimybėmis, kurias siūlo „Allegro“, galima pakelti savo verslą į aukštesnį lygį ir pasiekti milijonus potencialių klientų.
Šaltiniai:
1. https://www.strategyand.pwc.com/pl/pl/publikacje/2022/perspektywy-rozwoju-rynku-e-commerce-w-polsce-2018-2027.html
2. https://www.bankier.pl/wiadomosc/Do-187-mld-zl-wzrosnie-wartosc-polskiego-rynku-e-commerce-do-2027-r-Raport-8373205.html