Top 5 populiariausių „marketplace“ platformų Lenkijoje 2024 metais

Lenkijos e. komercijos rinka sparčiai plečiasi, o „marketplace“ platformos joje vaidina itin svarbų vaidmenį. Šios platformos tapo centrine vieta, kur milijonai vartotojų gali palyginti produktus, kainas ir atsiliepimus, taip lengviau pasirinkdami geriausias pirkimo galimybes. 2024 m. Lenkijos e. komercijos rinka pasiekė naują brandos lygį, pritraukdama tiek vietinius, tiek tarptautinius žaidėjus, kurie diegia naujoviškus sprendimus ir siūlo platų prekių asortimentą.

Internetinė prekyba Lenkijoje – kodėl lenkai mėgsta pirkti internetu?

Elektroninės prekybos sektorius Lenkijoje šiuo metu patiria spartų augimą, kasmet pritraukdamas vis daugiau vartotojų. Pastaraisiais metais apsipirkimas internetu tapo neatsiejama lenkų kasdienio gyvenimo dalimi, o tam įtakos turi tiek technologinė pažanga, tiek besikeičiantys pirkimo įpročiai. Elektroninės prekybos populiarėjimą lemia keli pagrindiniai veiksniai: patogumas, laiko taupymas, platus prekių asortimentas ir patrauklios kainos. Tokios platformos kaip „Allegro“, siūlančios daugybę naudingų ir inovatyvių sprendimų, atlieka svarbų vaidmenį šioje tendencijoje.

Lietuvos prekybininkų galimybės plėstis į Lenkijos rinką

Tarptautinė plėtra – tai ne tik madinga kryptis, bet ir būtinybė įmonėms, ieškančioms naujų augimo galimybių. Lietuvos pardavėjai, besidairantys į patrauklias rinkas, turėtų atkreipti ypatingą dėmesį į Lenkiją. Ši šalis, pasižyminti sparčiai augančia ekonomika ir beveik 40 milijonų gyventojų, siūlo išskirtines galimybes šiaurės rytų Europos verslams. Geografinė Lenkijos padėtis, veikianti kaip vartai į Vakarų Europą, stiprūs ekonominiai ryšiai su Lietuva ir stabilus investicinis klimatas paverčia šią rinką idealia vieta Lietuvos įmonėms plėtoti savo veiklą.

E. prekybos kraštovaizdis Lenkijoje

E. prekyba Lenkijoje yra sparčiai augantis ekonomikos sektorius, kuris per pastaruosius metus įgijo ypatingą reikšmę. Šio augimo spartėjimas ypač išryškėjo COVID-19 pandemijos laikotarpiu, kai vartotojai masiškai pradėjo pirkti internetu. Tarp e. prekybos platformų, veikiančių Lenkijoje, neabejotinas lyderis lieka „Allegro“, kuris jau daugelį metų dominuoja rinkoje, siūlydamas platų produktų ir paslaugų spektrą milijonams vartotojų.
Skaitmenizacijos ir sparčios technologijų plėtros laikais rinkų platformos (angl. marketplace) tampa vis svarbesne Europos e. komercijos dalimi. Šios daugiafunkcės platformos siūlo platų prekių asortimentą, palengvindamos apsipirkimą internetu tiek vartotojams, tiek pardavėjams. COVID-19 pandemija dar labiau paspartino e. komercijos augimą, pabrėždama rinkų platformų svarbą, siekiant patenkinti augančią internetinių pirkinių paklausą.
Čekija – šalis, kurioje gyvena 10,7 mln gyventojų, išsiskiria ypatingai didele internetinių parduotuvių koncentracija. Čia 1000 gyventojų tenka net 5 internetinės parduotuvės, o tai yra Europos rekordas. Šis unikalus Čekijos e. komercijos rinkos aspektas atspindi ne tik augančią skaitmenizaciją ir vartotojų elgsenos pokyčius, bet ir dinamišką vietinės skaitmeninės ekonomikos plėtrą.
Įsivaizduokite, kad turite galimybę atidaryti savo parduotuvę sparčiai augančioje rinkoje. Toks yra būtent Lenkijos e. komercijos sektorius – rinka, kurioje gausu galimybių, tačiau ir nemažai iššūkių. Ar verta atidaryti internetinę parduotuvę Lenkijoje? Atsakymas į šį klausimą nėra paprastas, tačiau jis gali nulemti jūsų verslo sėkmę. Lenkija, kurioje nuolat auga interneto naudotojų skaičius ir sparčiai vystoma technologinė infrastruktūra, tapo viena perspektyviausių e. komercijos rinkų Vidurio ir Rytų Europoje.
Net 76 % lenkų renkasi “"BLIK"” kaip mėgstamiausią mokėjimo būdą apsipirkdami internetu — tai rodo „Tpay“ ataskaita „Kaip lenkai perka internetu 2023“. "BLIK" dominuojanti pozicija elektroninių mokėjimų rinkoje ne tik atspindi jo populiarumą, bet ir žymi gilius pokyčius lenkų požiūryje į e. komerciją. Šiame straipsnyje iš arčiau pažvelgsime ne tik į "BLIK", bet ir į kitus populiarius mokėjimo būdus, tokius kaip kortelės mokėjimai, momentiniai pavedimai ar elektroninės piniginės. Taip pat aptarsime, kas lemia vartotojų pasirinkimus ir kaip šios tendencijos dera su pasauliniais mokėjimo sprendimais.